Jubileumdeals: Feestelijke kortingen op heel veel producten! Bekijk acties 🎈

Algemene voorwaarden partnerprogramma Obelink

Hieronder staan de Gebruiksvoorwaarden voor verkoop via het partnerprogramma van Obelink die van toepassing zijn indien je via ons platform producten aanbiedt. Wij verzoeken je kennis te nemen van deze gebruiksvoorwaarden voor verkoop via het partnerprogramma van Obelink. Met het openen van een verkoopaccount als Verkooppartner via Obelink, accepteer je de toepasselijkheid van deze gebruiksvoorwaarden inclusief alle bijlagen en verbind je je tot naleving daarvan.

Artikel 1 - Definities

Content: de omschrijving en specificaties van Producten in de Omgeving, waaronder mede verstaan elk onderdeel daarvan, welke specificaties door Obelink te allen tijde kunnen worden aangepast, bestaande uit onder meer tekst, afbeeldingen en technische specificaties, die Obelink ten behoeve van de Verkooppartners ter beschikking stelt.

Duurzame Gegevensdrager: een hulpmiddel dat Verkooppartners in staat stelt persoonlijk aan hen gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is afgestemd op de doelstellingen waarvoor de informatie kan dienen, en die een ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen een e-mail.

Obelink: de besloten vennootschap Obelink Vrijetijdsmarkt B.V. gevestigd te (7102 EN) Winterswijk, Misterweg 179. Geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 08024002, opererend in Nederland onder btw-nummer NL001677755B01, handelend op de omgevingen Obelink.nl, Obelink.be, Obelink.fr, Obelink.de, Obelink.co.uk, Obelink.es en Obelink.it.

Obelink Merken: de woord- en beeldmerken van Obelink, alsmede overige onderscheidingstekens. Gebruiker: iedere bezoeker van de Omgeving. Gebruiksvoorwaarden: deze Gebruiksvoorwaarden verkoop via partnerprogramma van Obelink, inclusief alle bijlagen en de informatie zoals opgenomen in de Omgeving en gecommuniceerd met de Verkooppartner.

Klant: een Gebruiker van de Omgeving die overgaat tot de aanschaf van een Product via het Platform.

Koopovereenkomst: de koopovereenkomst die via het Platform tot stand komt tussen de Verkooppartner en een Klant.

Omgeving: de websites zoals bereikbaar onder de hiervoor bij de definitie van ‘Obelink’ beschreven URL’s en iedere andere door Obelink aangewezen website, URL of applicatie.

Platform: de applicatie waarop de Verkooppartner haar Producten, vallend binnen door Obelink aangewezen productcategorieën, aan Gebruikers kunnen aanbieden.

Product(en): alle producten waarvan Obelink kenbaar heeft gemaakt dat deze door Verkooppartners mogen worden aangeboden in de Omgeving.

Vergoeding: de door Obelink aan de Verkooppartner in rekening gebrachte commissie over de Verkoopprijs, gebaseerd op het commissiemodel van Obelink, welk model als bijlage 2 aan deze Gebruiksvoorwaarden is gehecht en beschikbaar is op het Platform.

Verkoopaccount: het door de Verkooppartner op het Platform aangemaakte account ten behoeve van het aanbieden en de verkoop van de Producten.

Verkoopprijs: prijs inclusief: (i) verzendkosten, (ii) (eventuele) verwijderingsbijdrage en/of (iii) andere heffingen van overheidswege opgelegd, (iv) btw en (v) (eventuele) servicebijdrage.

Verkooppartner: iedere natuurlijke persoon, handelend in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, of rechtspersoon die voldoet aan de vereisten zoals opgenomen in artikel 2 lid 3 van deze Gebruiksvoorwaarden.

Artikel 2 - Verkoopaccount

  1. Iedere Verkooppartner dient een Verkoopaccount aan te maken, alvorens hij Producten mag aanbieden en verkopen op het Platform.
  2. Door zich aan te melden als Verkooppartner en een Verkoopaccount aan te maken, aanvaardt de Verkooppartner de (toepasselijkheid van de) Gebruiksvoorwaarden en is hij gehouden de Gebruiksvoorwaarden te allen tijde na te leven.
  3. Om als Verkooppartner te kwalificeren dient de betreffende natuurlijke persoon, handelend in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, of rechtspersoon:
    1. te beschikken over een inschrijving bij de Kamer van Koophandel in Nederland of – als de Verkooppartner geen (statutaire) zetel heeft in Nederland – een equivalent in een ander land waar de Verkooppartner is gevestigd en van welke inschrijving de Verkooppartner aan Obelink een kopie zal verstrekken, dan wel in ieder geval te handelen in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts-of beroepsactiviteiten waarvan hij op eerste verzoek van Obelink schriftelijk bewijs zal verstrekken;
    2. een Verkoopaccount te hebben aangemaakt op het Platform en akkoord zijn gegaan met deze Gebruiksvoorwaarden.
  4. De Verkooppartner is vanaf het aanmaken van het Verkoopaccount gerechtigd Producten aan te bieden op het Platform in overeenstemming met de Gebruiksvoorwaarden.
  5. De Verkooppartner kan per Verkoopaccount slechts deelnemen met één (1) handelsnaam. Indien de Verkooppartner onder meerdere handelsnamen Producten wenst aan te bieden via het Platform, dan dient de Verkooppartner voor iedere handelsnaam een separaat Verkoopaccount aan te maken.
  6. De Verkooppartner is te allen tijde volledig verantwoordelijk voor het gebruik dat van het Verkoopaccount wordt gemaakt en voor haar medewerkers die toegang verkrijgen tot het Verkoopaccount. Met het gebruik van het Verkoopaccount wordt het volgende verstaan: het aanbrengen en onderhouden van de instellingen van het Verkoopaccount, het plaatsen van Producten en aanbiedingen (inclusief Verkoopprijzen) op het Platform, orderverwerking en after sales (zoals beschreven in artikel 5.6).
  7. Indien de Verkooppartner niet voldoet aan enige betalingsverplichting jegens Obelink, al dan niet uit hoofde van deze Gebruiksvoorwaarden, is Obelink gerechtigd het gebruik van het Verkoopaccount door de Verkooppartner op te schorten, totdat aan deze betalingsverplichting is voldaan.
  8. De Verkooppartner dient zorg te dragen voor de juistheid en volledigheid van de gegevens in zijn Verkoopaccount.

Artikel 3 - Aanbod

  1. De Verkooppartner mag alleen nieuwe Producten van binnen de EU aanbieden. Verkoop van tweedehands zaken of zaken van buiten de de EU via het Platform is niet toegestaan.
  2. Obelink is als enige gerechtigd te bepalen welke producten, productcategorieën en/of subcategorieën op het Platform mogen worden aangeboden en/of aan het Platform kunnen worden toegevoegd, en vanaf welk tijdstip dat mogelijk wordt. Tevens is Obelink op ieder moment gerechtigd om producten, productcategorieën en/of subcategorieën van het aanbod op het Platform te verwijderen, zonder dat de Verkooppartner enig recht geldend kan maken op Obelink als gevolg daarvan. Obelink behoudt zich het recht voor om bepaalde Producten uit te sluiten van de productcategorieën en/of subcategorieën.
  3. De productcategorieën en/of subcategorieën die door Obelink zijn en/of worden opengesteld voor verkoop via het Platform zijn opgenomen in bijlage 2.
  4. Het staat Obelink vrij om de Verkooppartner niet langer toe te staan door Obelink aan te wijzen Producten van de Verkooppartner op het Platform aan te bieden. De Verkooppartner zal het aanbod van het betreffende Product met onmiddellijke ingang staken en gestaakt houden op verzoek van Obelink. Mocht het Product desondanks (na een verzoek van Obelink zoals hiervoor bedoeld) nog worden aangeboden op het Platform, dan is Obelink gerechtigd zelf het aanbod van het desbetreffende Product met onmiddellijke ingang te verwijderen.
  5. Obelink is gerechtigd om het aanbod of bepaalde door de Verkooppartner vermelde Content en andere informatie niet op het Platform op te nemen of van het Platform te verwijderen indien dit naar oordeel van Obelink onrechtmatig, niet juist of misleidend is, dan wel in strijd met deze Gebruiksvoorwaarden wordt gedaan of naar oordeel van Obelink schadelijk kan zijn voor de goede naam van Obelink, het Platform en/of derden.
  6. De Verkooppartner mag retourkosten niet aan Klanten in rekening brengen, met uitzondering van situaties buiten de aflevergebieden Nederland, Duitsland en België waarbij lokale retourkosten aan Klanten in rekening worden gebracht, een en ander voor zover deze in overeenstemming tussen Obelink en Verkooppartner nader zijn bepaald.

Artikel 4 - Bestelling en levering

  1. Een Gebruiker kan via het reguliere bestelproces bij Obelink (welk bestelproces beschikbaar is in de Omgeving) online een bestelling plaatsen voor een door de Verkooppartner aangeboden Product.
  2. De Verkooppartner is verantwoordelijk voor het versturen en leveren van de bestelling aan de Gebruiker en draagt het risico voor beschadiging en/of verlies van het Product tijdens de verzending. De Verkooppartner zal voor het verzenden van de bestelling gebruik maken van de pakbon die door Obelink digitaal aan de Verkooppartner ter beschikking wordt gesteld. De Verkooppartner zal deze pakbon, zonder daar wijzigingen in aan te brengen, uitprinten en insluiten met de verzending. Alleen in overeenstemming met Obelink mag de Verkooppartner afwijken van dit gebruik van de digitale pakbon. Alle bestellingen zullen door de Verkooppartner worden verzonden met track & trace.
  3. De Verkooppartner is voor verpakking van de bestelling alleen bevoegd gebruikt te maken van een:
    1. merkloze verzenddoos;
    2. een verzenddoos met daarop de handelsnaam of het merk / de merken van de Verkooppartner of de naam waaronder de Verkooppartner op het platform actief is; of
    3. een rechtstreeks door de Verkooppartner ingekochte verzenddoos met daarop de bedrijfsnaam en beeldmerk van Obelink.
  4. Indien een Klant ten bedrage van €50,- of meer besteld via het Platform, mag de Verkooppartner geen verzendkosten in rekening brengen aan de klant in NL/BE/DE.

Artikel 5 - Klantrelatie

  1. Indien een Klant van het Platform overgaat tot de aanschaf van een door de Verkooppartner aangeboden Product, komt een Koopovereenkomst tot stand tussen de Verkooppartner en de Klant. De Verkooppartner is verplicht jegens de Klant ofwel (1) zijn eigen algemene voorwaarden te hanteren, welke voorwaarden door Obelink vooraf schriftelijk moeten zijn goedgekeurd, of (2) de standaard algemene voorwaarden te hanteren die Obelink aan de Verkooppartner ter beschikking stelt en die door de Verkooppartner zijn aangevuld met zijn identiteits- en adresgegevens. De te hanteren algemene voorwaarden dienen te zijn opgesteld in de taal van het land waarop het aanbod van de Verkooppartner is gericht en moeten door de Verkooppartner op de juiste wijze van toepassing worden verklaard en verstrekt.
  2. De Verkooppartner erkent dat Obelink geen partij bij deze Koopovereenkomst is en/of wordt.
  3. De Verkooppartner is voor eigen rekening en risico verantwoordelijk voor het op de juiste manier nakomen van de Koopovereenkomst. In aanvulling op het bepaalde in artikel 14, zal de Verkooppartner Obelink vrijwaren tegen iedere claim die een Klant instelt jegens Obelink, als gevolg van of op enigerlei wijze samenhangend met het sluiten en/of de uitvoering van de Koopovereenkomst, een of meer aanbiedingen van Producten in de Omgeving en/of het gebruik van de Omgeving door de Verkooppartner.
  4. De Verkooppartner zal voldoen aan de ’service levels’, zoals opgenomen in Bijlage 1. Obelink is gerechtigd om het Verkoopaccount van de Verkooppartner op te schorten of te beëindigen in lijn met hetgeen in deze Gebruiksvoorwaarden is bepaald, indien de Verkooppartner niet aan deze service levels voldoet. Obelink behoudt zich het recht voor de service levels eenzijdig te wijzigen en zal een wijziging daarvan per e-mail mededelen aan de Verkooppartner, na welke mededeling de wijziging direct van kracht is.
  5. De Verkooppartner zal van alle door de Verkooppartner verzonden Producten de track & trace code verstrekken aan Obelink. Deze track & trace codes mag Obelink vervolgens onder andere gebruiken om de nakoming van de in bijlage 1 genoemde service levels door de Verkooppartner te monitoren.
  6. De zogenaamde ‘after sales’, waaronder maar niet beperkt tot klantenservice, garantie en afwikkeling retouren en retourzendingen, zijn volledig voor rekening en risico van de Verkooppartner. De Verkooppartner garandeert dat door haar ontvangen vragen van Klanten binnen acht (8) werkuren worden beantwoord.
  7. De Verkooppartner erkent en accepteert dat Klanten deelnemen aan een evaluatiesysteem, op basis waarvan de Verkooppartner een zogenaamde ‘rating’ verkrijgt en tevens reviews over Producten en/of Verkooppartner kan schrijven en op de Omgeving kan (laten) plaatsen. Obelink heeft geen invloed op deze reviews en zal deze niet censureren, met uitzondering van teksten die, in strijd zijn met wet- en/of regelgeving, de openbare orde en/of de goede zeden. Dergelijk teksten zullen door Obelink worden verwijderd zodra zij daar kennis van neemt.
  8. De Verkooppartner is verplicht ervoor zorg te dragen dat zijn handelen, waaronder zijn aanbod alsmede de uitvoering van de Koopovereenkomst, steeds in overeenstemming is met alle van toepassing zijnde wet- en/of regelgeving. De Verkooppartner is niet gerechtigd van de van toepassing zijnde wet- en/of regelgeving af te wijken.
  9. Obelink stuurt Klanten - nadat de Koopovereenkomst tot stand is gekomen - een bevestiging per e-mail. De Verkooppartner machtigt Obelink hierdoor onherroepelijk om namens en voor rekening en risico van de Verkooppartner met de Klant rechtstreeks te communiceren zonder dat Obelink partij wordt bij de Koopovereenkomst.

Artikel 6 - Betalingen

  1. Obelink verstrekt de Verkooppartner middels het Platform een dienst die erin bestaat het aanbod van Producten aan Klanten te faciliteren en Klanten en de Verkooppartner met elkaar in contact te brengen, om de Verkooppartner en Klanten Koopovereenkomsten met elkaar te doen sluiten. Obelink verstrekt deze dienst door middel van toegang tot het platform voor de Verkooppartner en door de uitvoering door Obelink van marketing en klantdiensten, bestaande uit zowel de opvolging van vragen van Klanten met betrekking tot de Platform en de transactie die Klant hierop gedaan heeft, voor rekening van de Verkooppartner, als alle werkzaamheden aangaande het promoten van de Producten van de Verkooppartner in de zoekmachine van Google en andere acquisitieplatformen en -kanalen. In dat kader betaalt de Verkooppartner aan Obelink een Vergoeding voor ieder via het Platform verkocht Product en een maandelijkse vergoeding. De Vergoeding voor een verkocht product is niet verschuldigd indien en voor zover de Koopovereenkomst met betrekking tot het desbetreffende Product binnen de tussen Verkooppartner en Obelink overeengekomen herroepingstermijn van dertig (30) dagen door de Klant is ontbonden.
  2. De hoogte van de Vergoeding per productcategorie is opgenomen in Bijlage 2. De Verkooppartner erkent dat Obelink gerechtigd is de hoogte van de Vergoeding voor iedere subcategorie en/of productcategorie eenzijdig aan te passen. Obelink dient daarvan mededeling te doen aan de Verkooppartner. De aangepaste Vergoeding is van toepassing op alle bestellingen van Producten die worden gedaan vanaf de zevende dag na mededeling van de aangepaste Vergoedingen door Obelink aan de Verkooppartner.
  3. Klanten verrichten de betalingen voor de Producten van de Verkooppartner aan Obelink. De Verkooppartner verleent hierdoor aan Obelink het onherroepelijk recht om in naam van Obelink en met uitsluiting van de Verkooppartner aanspraak te maken op betaling en nakoming van eventuele andere verplichtingen die voor de Klant voortvloeien uit de Koopovereenkomst(en).
  4. De Verkooppartner is niet gerechtigd om rechtstreeks door de Klant aan hem gedane betalingen te accepteren. De Verkooppartner zal in dat geval het ontvangen bedrag aan de Klant restitueren en de Klanten erop wijzen dat betaling uitsluitend aan Obelink kan plaatsvinden. De Verkooppartner accepteert hierdoor dat uitsluitend een betaling door een Klant aan Obelink de Klant bevrijdt van zijn verplichting tot betaling uit de Koopovereenkomst.
  5. De Verkoopprijs van ieder Product dat door Verkoper wordt aangeboden op het Platform, dient gelijk te zijn aan de Verkoopprijs waarvoor de Verkooppartner het desbetreffende Product op haar eigen website aanbiedt. Indien de Verkoper op zijn eigen website Producten tegen een lagere Verkoopprijs aanbiedt dan op het Platform, kan Obelink de Producten van het Platform verwijderen en de toegang tot c.q. het gebruik van het Verkoopaccount al dan niet tijdelijk opschorten.
  6. Indien een Koopovereenkomst binnen de tussen Verkooppartner en Obelink overeengekomen herroepingstermijn van dertig (30) dagen wordt ontbonden en Obelink van de Klant reeds de betaling van de onderliggende bestelling heeft ontvangen, dan zal Obelink de betaling rechtstreeks aan de Klant retourneren binnen een termijn van veertien (14) dagen na ontvangst van de ontbindingsverklaring van de Klant. Wordt een Koopovereenkomst na deze termijn ontbonden, dan dient de Klant zich rechtstreeks tot de Verkooppartner te wenden teneinde een betaling geretourneerd te krijgen. Obelink is hierin vanaf dat moment geen partij en is niet betrokken bij het al dan niet restitueren van het door de Klant betaalde bedrag en/of omruilen van het desbetreffende Product. Obelink is niet gehouden enig bedrag aan de Verkooppartner te vergoeden vanwege een Koopovereenkomst die na deze termijn wordt ontbonden en Obelink is in dat geval gerechtigd de Vergoeding te behouden.

Artikel 7 - Diensten Obelink

  1. De door Obelink ontvangen betalingen worden door Obelink, na aftrek van de Vergoeding zoals bepaald in artikel 6.1 van deze Gebruiksvoorwaarden en eventuele verrekening(en) conform artikel 7.3 van deze Gebruiksvoorwaarden, op het door de Verkooppartner opgegeven rekeningnummer gestort. Uitbetaling geschiedt door Obelink in beginsel driemaal per kalendermaand. Obelink maakt voor deze betalingen een factuur op. Indien een bestelling 4 werkdagen na de overeengekomen leverdatum, dan wel na de laatste dag van de overeengekomen leverperiode, niet door de Klant is ontvangen, wordt de bestelling door Obelink als niet geleverd aangemerkt. De Verkooppartner zal met de Klant overeenkomen dat op de Klant in dat geval geen betalingsverplichting rust. De Verkooppartner heeft dan ook geen aanspraak op betaling van enig bedrag door Obelink. Indien de Verkooppartner reeds is uitbetaald mag Obelink het uitbetaalde bedrag conform artikel 7.3 van deze Gebruiksvoorwaarden verrekenen met toekomstige vorderingen van Verkooppartner op Obelink. Obelink is gerechtigd om de uitbetaling aan de Verkooppartner uit te stellen indien dit naar oordeel van Obelink noodzakelijk is om haar Platform, Klanten, derden of goede naam te beschermen, dan wel indien een vermoeden bestaat dat de Verkooppartner in strijd met deze voorwaarden handelt, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, de situatie waarbij er aanwijzingen zijn dat bestelde en betaalde Producten niet aan Klanten geleverd zullen worden door schaarste dan wel frauduleus handelen.
  2. Alle conform deze Gebruiksvoorwaarden door Obelink van Verkooppartner te ontvangen bedragen zijn onmiddellijk opeisbaar. Obelink is gerechtigd om alle conform deze Gebruiksvoorwaarden van Verkooppartner te ontvangen bedragen, of te ontvangen bedragen uit hoofde van enige andere overeenkomst gesloten met de Verkooppartner, te verrekenen met enige betalingsverplichtingen van Obelink, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen de eerstvolgende uitbetaling van de door Obelink ontvangen betalingen als omschreven in artikel 6.2. Obelink kan er ook voor kiezen om voor deze bedragen een factuur te sturen die de Verkooppartner binnen de op de factuur vermelde termijn moet voldoen. Wanneer Obelink besluit niet te verrekenen kan zij de betaling als genoemd in artikel 6.2 opschorten, zolang de Verkooppartner op grond van deze Gebruiksvoorwaarden dan wel uit hoofde van enige andere overeenkomst gesloten met Obelink, bedragen aan Obelink verschuldigd is.

Artikel 8 – Intellectuele eigendomsrechten en gebruik Content

  1. Obelink wordt aangemerkt als de maker/producent/ontwerper/vervaardiger van al datgene dat door Obelink en/of Verkooppartner gedurende of ten behoeve van het Verkooppartnerschap van Verkoper op enigerlei wijze verband houdende met het Platform wordt vervaardigd, gecreëerd, bedacht, uitgevonden, ontdekt of anderszins geconcipieerd, in welke vorm dan ook, waaronder mede doch niet uitsluitend de Content (‘de ‘Werken’).
  2. Verkooppartner draagt door aanvaarding van deze Gebruiksvoorwaarden voor zover mogelijk alle rechten ten aanzien van de Werken over aan Obelink, voor zover nodig reeds nu voor alsdan, voor zover rechtens mogelijk bij voorbaat, en Obelink accepteert hierbij deze overdracht, voor alle landen waarin deze rechten gelden. Deze overdracht ziet op alle mogelijke rechten die ten aanzien van de Werken kunnen bestaan, waaronder mede begrepen, maar niet beperkt tot de intellectuele eigendomsrechten, met inbegrip van nieuwe exploitatievormen, in hun meest omvattende vorm, voor zover rechtens toelaatbaar. Mocht overdracht niet of slechts gedeeltelijk mogelijk zijn, dan zal Verkooppartner desalniettemin bewerkstelligen dat voornoemde rechten op de Werken voor zover mogelijk op de door Obelink gewenste wijze(n) kunnen worden gebruikt, bijvoorbeeld door de intellectuele eigendomsrechten en/of de Werken op naam van Obelink te registreren.
  3. Verkooppartner zal desgevraagd alle medewerking verlenen die noodzakelijk is om Obelink in staat te stellen om de rechten op de Werken te verkrijgen voor zover deze nog niet bij Obelink rusten en om de rechten op de Werken uit te oefenen. Het is Verkooppartner verboden om gedurende en na van het Verkooppartnerschap en/of het gebruik van het Platform door Verkooppartner enige handeling te verrichten die kan bewerkstelligen dat Obelink op enigerlei wijze wordt belet of beperkt in de uitoefening, exploitatie en/of creatie van de rechten op de Werken en/of welk ander bij Obelink rustend intellectueel eigendomsrecht dan ook.
  4. Voor zover de (rechten op de) Werken (nog) niet zijn of kunnen worden overgedragen aan Obelink, verleent Verkooppartner door aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden een niet-exclusieve, onbeperkte en overdraagbare licentie op de (rechten op de) Werken aan Obelink. Deze licentie geldt wereldwijd en omvat alle bestaande en toekomstige exploitatiewijzen, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen alle exploitatiewijzen die verband houden met het Platform in de ruimste zin van het woord als exploitatie door communicatie- en reclame-uitingen in alle media ten behoeve van (het aanbod van) het Platform. De Verkooppartner garandeert dat zij bevoegd is deze licentie (eventueel reeds nu voor alsdan) te verstrekken en zal, indien blijkt dat aanvullende handelingen nodig zijn om deze licentie te verlenen, daarvoor alle medewerking verlenen en alle vereiste handelingen uitvoeren.
  5. Obelink verleent de Verkooppartner hierbij een niet-exclusieve niet-overdraagbare licentie om de Content te gebruiken conform deze Gebruiksvoorwaarden en uitsluitend ten behoeve van de verkoop van Producten via het Platform. De Verkooppartner zal daarbij telkens alle eventuele aanwijzingen van Obelink direct opvolgen. De Verkooppartner zal geen wijzigingen aanbrengen in de Content en zal deze nimmer op een misleidende dan wel voor Obelink enigszins schadelijke wijze (laten) gebruiken. Indien de Verkooppartner wijzigingen aanbrengt in bestaande Content, dienen deze wijzigingen te voldoen aan de in dit artikel gestelde eisen en garanties.
  6. Indien de Verkooppartner Producten waarover Obelink geen Content beschikbaar heeft, wil aanbieden op het Platform, dan dient de Verkooppartner Obelink van de vereiste (product)informatie te voorzien. Deze (product)informatie dient te voldoen aan de door Obelink in dit artikel gestelde eisen en garanties.
  7. De Verkooppartner garandeert dat:
    1. de productomschrijvingen geen verwijzingen naar kortingen, garantieregelingen, marketingkreten of andere producten bevatten;
    2. de productomschrijvingen geen URL’s bevatten naar eigen of andere websites;
    3. de images, die via een URL worden aangeleverd, geen kortingslabels, watermerken, bedrijfsnamen en/of bedrijfslogo’s bevatten;
    4. de verstrekte (product)informatie geen inbreuk maakt op de rechten van derden waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, intellectuele eigendomsrechten;
    5. de door hem aangeleverde (product)informatie in de taal van de Omgeving is gesteld;
    6. de door hem aangeleverde (product)informatie voldoet aan de nationale wet- en regelgeving van het land waarin Verkooppartner de betreffende Producten aanbiedt, althans het land van de Omgeving waar de aanbieding op is gericht, inclusief alle bijbehorende informatieverplichtingen.
    7. de productomschrijving voldoen aan de content richtlijnen zoals Obelink deze aanlevert. Indien de Verkooppartner hier niet aan voldoet onthoudt Obelink zich het recht op producten te weigeren.
  8. Obelink is niet verplicht gebruik te maken van de Content of de door Verkooppartner aangeleverde (product)informatie, noch om deze te tonen op het Platform.
  9. Obelink is te allen tijde gerechtigd aangeleverde (product)informatie en de Content te verwijderen, te wijzigen of aan te passen. Verkooppartner zal zich daar onder geen enkele omstandigheid tegen verzetten.
  10. De Verkooppartner dient de (product)informatie aan Obelink aan te leveren volgens de voorwaarden zoals opgenomen op de website Zakelijk Verkopen.
  11. Behoudens voor zover expliciet anders wordt bepaald, komt noch met deze Gebruiksvoorwaarden noch met enige andere overeenkomst tussen Verkooppartner en Obelink een overdracht van enige (rechten op de) Werken van Obelink naar Verkooppartner tot stand, noch enige overdracht van enige andere rechten van Obelink.
  12. De Verkooppartner zal in geen enkel geval in eigen naam, een merk- of domeinnaam deponeren en/of registreren waarin het element "Obelink" of een daarop lijkend element of logo voorkomt. Voor ieder gebruik van Obelink ‘s Merken en/of logo’s door de Verkooppartner dient voorafgaand schriftelijk goedkeuring te worden verkregen van Obelink.

Artikel 9 - Privacy

  1. Obelink verstrekt aan de Verkooppartner enkel en alleen de persoonsgegevens van de Klanten (hierna: "Klantgegevens") voor zover deze Klantgegevens noodzakelijk zijn voor de Verkooppartner om uitvoering te geven aan de Koopovereenkomst, waaronder begrepen de zgn. after sales verplichtingen. Het betreft in ieder geval naam, adres en woonplaats (hierna: "NAW-gegevens"), e-mailadres en het telefoonnummer indien er een bezorgafspraak gemaakt moet worden.
  2. De Verkooppartner garandeert dat zij de Klanten enkel en alleen zal benaderen in verband met het uitvoeren van de Koopovereenkomst en de verplichtingen voortvloeiende uit de Koopovereenkomst en zij deze Klantgegevens nimmer commercieel zal exploiteren of gebruiken. De Verkooppartner zal de Klantgegevens enkel en alleen gebruiken en (laten) opnemen in een van haar gegevensbestanden ter uitvoering van haar verplichtingen als hiervoor genoemd en om te voldoen aan haar boekhoudverplichting. Ook na beëindiging van het Verkoopaccount is de Verkooppartner niet gerechtigd Klantgegevens commercieel te exploiteren of gebruiken. Bij overtreding van het bepaalde in dit artikel is de Verkooppartner aansprakelijk voor alle door Obelink geleden schade.
  3. De Verkooppartner zal alle Klantgegevens behandelen in overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen de Algemene verordening gegevensbescherming.
  4. Verkooppartner zal enkel Klantgegevens en/of andere persoonsgegevens aan Obelink verstrekken indien en voor zover dit is toegestaan op basis van de toepasselijke wet- en regelgeving.

Artikel 10 – Toegang tot gegevens

  1. Obelink mag zich slechts toegang verschaffen tot gegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend persoonsgegevens, onder de voorwaarden als omschreven in de Gebruiksvoorwaarden en indien en voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met de Verkooppartner waar deze Gebruiksvoorwaarden deel van uitmaken en/of voor de verlening van haar diensten als omschreven in deze Gebruiksvoorwaarden, dan wel om te voldoen aan enige op haar rustende wettelijke verplichting. Obelink heeft technische toegang tot de gegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen persoonsgegevens, die Verkooppartner en de Klant op het Platform plaatsen of via het Platform op enigerlei wijze delen, daar Obelink het Platform technisch beheert.
  2. Meer in het bijzonder heeft Obelink ingevolge het voorgaande artikellid technische toegang tot de volgende gegevens, zulks onverminderd de daarvoor geldende voorwaarden als hiervoor omschreven:
    1. de gegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen persoonsgegevens, die Verkooppartner en Klanten verstrekken bij het gebruik van het Platform en de (overige) diensten van Obelink als omschreven in deze Gebruiksvoorwaarden, alsmede die die worden gegenereerd bij verstrekking van die diensten, waaronder in ieder geval:
      1. de account- en gebruikersgegevens, zoals naam, adres en woon- of vestigingsplaats van Verkooppartner en Klanten;
      2. ordergegevens, zoals omzet inclusief- en exclusief BTW, afzet, naam, adres en woonplaats;
      3. bankrekeningnummers van Verkooppartner en Klanten;
      4. track & trace gegevens betreffende bestellingen van Producten;
      5. informatie betreffende retouren en annuleringen van bestellingen;
      6. informatie betreffende geschillen tussen Verkooppartner en Obelink, zoals de aard van het geschil, de betrokken partijen en betreffende bestellingen;
      7. berichten die via de berichtenfunctionaliteit op het Platform door Verkooppartner en Klanten worden verzonden.
  3. Een Verkooppartner heeft inzicht in de in het voorgaande artikellid genoemde gegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend persoonsgegevens, voor zover deze door de betreffende Verkooppartner zijn gegenereerd of anderszins verstrekt. Bovendien krijgt de Verkooppartner, wanneer een Koopovereenkomst met een Klant tot stand komt, toegang tot gegevens, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen persoonsgegevens, die noodzakelijk zijn om de Koopovereenkomst uit te voeren, te weten:
    1. Naam en adresgegevens van de Klant.
  4. De hiervoor in lid 2 vermelde informatie wordt door Obelink niet aan derden verstrekt.

Artikel 11 - Rangschikking

  1. Op het Platform worden Producten gepresenteerd volgens verschillende rangschikkingsmechanismen, te weten via i) de lijstpagina, ii) de zoekpagina, iii) de productpagina en iv) de aanbevelingen.
  2. De in lid 1 genoemde rangschikkingsmechanismen maken elk gebruik van verschillende parameters, welke hieronder zullen worden toegelicht:
    1. De lijstpagina is de pagina die wordt getoond na gebruik van het keuzemenu op het Platform. Welke Producten er op een lijstpagina verschijnen, wordt bepaald door de categorie waar de Producten in geplaatst zijn. De lijstpagina is een weerspiegeling van de Producten in de betreffende categorie. De volgorde van de Producten op een lijstpagina wordt bepaald door een algoritme dat de populariteitsscore bepaalt. Reden hiervoor is dat Obelink de Klant de meest passende Producten wenst aan te bieden, waarbij populariteit van de betreffende Producten een belangrijke indicator wordt geacht te zijn. Dit algoritme maakt gebruik van klantinteractiedata, waarbij de afgelopen dagen belangrijk zijn. Het gaat om onder andere:
      1. het aantal verkopen van een Product;
      2. het aantal clicks op een Product.
    2. De zoekpagina is de pagina die wordt getoond na het gebruik van de zoekbalk op het Platform. Welke Producten er op een zoekpagina verschijnen, wordt bepaald door een combinatie van een de populariteitsscore (zie onder i) hierboven) en een zogenaamde ‘relevantiescore’. De relevantiescore wordt bepaald op basis van de informatie die over de Producten bekend is, onder andere de titel en de specificaties daarvan. Een Product kan op deze manier in meer of minder mate ‘matchen’, wat een relevantiescore oplevert. Hiermee tracht Obelink de Klant de meest relevante Producten aan te bieden.
    3. Indien meerdere Verkooppartners hetzelfde Product op het Platform aanbieden, probeert Obelink de Klant van dienst te zijn door één Verkooppartner aan te bevelen. Die Verkooppartner heeft op basis van het zogenaamde ‘koopblokalgoritme’ op dat moment het beste aanbod voor de Klant en verkrijgt daarmee het ‘koopblok’. De belangrijkste parameters die worden gebruikt om het aanbod van een Verkooppartner ten behoeve van de zoekpagina te waarderen, zijn:
      1. bestelbaarheid van het Product;
      2. prijs van het Product inclusief verzendkosten en BTW;
    4. Op verschillende pagina’s toont Obelink aanbevelingen waarvan Obelink verwacht dat deze relevant zijn in relatie tot het Product dat de Klant bekijkt, zoals bijvoorbeeld “Anderen bekeken ook”. De volgorde van de aanbevolen Producten wordt bepaald door een algoritme dat de populariteitsscore bepaalt. Dit algoritme maakt gebruik van klantinteractiedata, waarbij recentere data belangrijker is dan oude(re) data. Daarnaast gebruikt Obelink productinformatie. De gebruikte informatie voor klantinteractiedata en productinformatie bevat onder andere:
      1. waar Klanten die het Product bekeken ook op hebben geklikt;
      2. welke Producten die Klanten uiteindelijk kochten;
      3. de vergelijkbaarheid (van o.a. titel, beschrijving, merk, categorie, prijs etc.) van het Product met de mogelijke aan te bevelen Producten.

Artikel 12 - Garanties en verplichtingen

  1. De Verkooppartner verklaart en garandeert dat zij bevoegd is deze Gebruiksvoorwaarden te aanvaarden en na te leven.
  2. De Verkooppartner garandeert dat:
    • uitsluitend Producten worden aangeboden die bij de Verkooppartner in toereikende omvang op voorraad liggen of – als dat niet het geval is – deze Producten door de Verkooppartner geproduceerd en geleverd kunnen worden binnen de op het Platform vermelde levertijden;
    • te allen tijde achtennegentig procent (98%) van de Producten die door de Verkooppartner worden aangeboden via het Platform, wordt geleverd binnen de door de Verkooppartner op het Platform vermelde levertijd behoudens voor zover de Verkooppartner met de Klant een afwijkende levertijd is overeengekomen;
    • alleen Producten zullen worden aangeboden in de productcategorieën die door Obelink zijn opengesteld;
    • de door de door de Verkooppartner aangeboden Producten haar eigendom zijn en niet zijn bezwaard met enige rechten van derden of andere rechten van Verkooppartner;
    • de (kenmerken van de) Producten, het aanbod en de door Verkooppartner aangeleverde informatie ten behoeve van het Platform (zoals de productomschrijving, afmetingen, kleur, prijs, aantal etc.) te allen juist en volledig zijn en aldus nimmer misleidend, onjuist, onvolledig of anderszins in strijd zal zijn met toepasselijke wet- en/of regelgeving;
    • dat hij bevoegd is om deze Producten ten verkoop aan te bieden op het Platform en te vervreemden;
    • dat de aangeboden Producten steeds de oorspronkelijke Producten zijn en het geen namaakproducten betreft;
    • het aanbod en verzending op het Platform zal voldoen aan de lokale wet- en/of regelgeving van het land waarin de betreffende Omgeving wordt geëxploiteerd;
    • voor zover enigerlei informatie over het Product zoals gepubliceerd op het Platform onjuist, onvolledig dan wel op enigerlei andere wijze gebrekkig blijkt te zijn, hij Obelink daarvan onverwijld schriftelijk in kennis zal stellen en zal herstellen of Obelink daarmee aldus in de gelegenheid wordt gesteld de informatie aan te passen;
    • de Producten naar behoren functioneren, geen gebrek vertonen en er geen sprake zal zijn van non-conformiteit;
    • dat zij bij het gebruik van het Platform en de uitvoering van enige overeenkomsten met Obelink, één en ander in de ruimste zin, geen inbreuk zal maken op enig intellectueel eigendomsrecht, waaronder mede begrepen, maar niet beperkt tot, octrooi-, auteurs-, merk- of ander absoluut recht van enige arbeidskracht, ondergeschikte of hulppersoon van Verkooppartner, noch van enige derde;
    • het handelen van de Verkooppartner en/of Producten van de Verkooppartner de reputatie en/of het imago van Obelink, het Platform of de Omgeving niet zullen schaden;
    • door haar te allen tijde gehandeld wordt in overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder meer niet beperkt tot alle toepasselijke wet- en/of regelgeving betreffende koop op afstand, consumentenkoop, oneerlijke handelspraktijken en de bescherming van persoonsgegevens;
    • zij te allen tijde in overeenstemming handelt met de richtlijnen en instructies van Obelink ter zake van de installatie en het gebruik van het Platform.
  3. De Verkooppartner zal Obelink schadeloosstellen en vrijwaren voor ieder nadeel en/of schade die Obelink in welke vorm dan ook lijdt of zal lijden als gevolg van het niet voldoen door Verkooppartner aan de garanties van dit artikel.
  4. Het is de Verkooppartner niet toegestaan reclame-uitingen mee te zenden bij de levering van Producten aan de Klanten, dan wel anderszins commerciële uitingen bij de Klanten te bezorgen.

Artikel 13 – Beperking, opschorting en beëindiging Obelink Verkooppartnerschap

  1. Onverminderd het overige in deze Gebruiksvoorwaarden bepaalde, is Obelink in geval van schending door Verkooppartner van de overeenkomst tussen Obelink en Verkooppartner, van de Gebruiksvoorwaarden, gerechtigd tot gehele of gedeeltelijke opschorting ofwel beëindiging van de betreffende overeenkomst, zulks afhankelijk van de ernst en frequentie van de schendingen door Verkooppartner.
  2. Indien Obelink besluit om de levering van de individuele door Verkooppartner afgenomen diensten als omschreven in deze Gebruiksvoorwaarden en de overeenkomst met Verkooppartner te beperken of op te schorten, verstrekt Obelink voordat of op het moment van die beperking of opschorting een motivering van dat besluit op een Duurzame Gegevensdrager.
  3. Indien Obelink besluit om de levering van de individuele door Verkooppartner afgenomen diensten als omschreven in deze Gebruiksvoorwaarden en de overeenkomst met Verkooppartner te beëindigen, verstrekt Obelink de Verkooppartner daarvan ten minste 30 dagen voordat de beëindiging ingaat een motivering van dat besluit op een Duurzame Gegevensdrager. Deze termijn is niet van toepassing indien en voor zover Obelink op grond van wetgeving verplicht is tot beëindiging zonder inachtneming van voornoemde termijn, indien Obelink een haar toekomende wettelijke bevoegdheid tot beëindiging om dringende redenen uitoefent en/of indien Obelink kan aantonen dat Verkooppartner deze Gebruiksvoorwaarden herhaaldelijk heeft geschonden. In die situaties zal Obelink Verkooppartner onverwijld een motivering van het besluit verstrekken op een Duurzame Gegevensdrager.
  4. Obelink is niet verplicht om een motivering van haar besluiten te verstrekken indien zij op grond van de toepasselijke wetgeving redenen heeft om deze niet te verstrekken, noch wanneer zij kan aantonen dat Verkooppartner de Gebruiksvoorwaarden herhaaldelijk heeft geschonden is en dit de reden is voor beëindiging als omschreven in het voorgaande artikellid.
  5. Verkooppartner is te allen tijde gerechtigd om de overeenkomst met Obelink, waar deze Gebruiksvoorwaarden deel van uitmaken, schriftelijk op te zeggen, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste 30 dagen.

Artikel 14 - Gevolgen beëindiging Obelink Verkooppartnerschap

  1. Indien het Verkooppartnerschap, om welke reden dan ook, is beëindigd: /li>
    1. wordt het Verkoopaccount geblokkeerd;
    2. is de Verkooppartner niet langer gerechtigd om de Content, de Producten en de Obelink merken (voor zover dat recht al bestond) te gebruiken.
  2. De Verkooppartner kan geen aanspraak maken op enige vergoeding door Obelink in verband met de beëindiging van het Verkooppartnerschap door Obelink en de Verkooppartner doet hierbij reeds nu voor alsdan afstand van enig recht op enige (schade)vergoeding ter zake.
  3. Door de beëindiging van het Verkooppartnerschap wordt de Verkooppartner echter niet ontheven van zijn (betalings)verplichtingen jegens Obelink die reeds verschuldigd zijn of worden op basis van vóór het einde van het Verkooppartnerschap via het Platform geplaatste bestellingen voor een of meer Producten.
  4. Obelink is te allen tijde gerechtigd bij beëindiging van het Verkooppartnerschap haar eventueel nog openstaande vorderingen op de Verkooppartner te verrekenen met alle nog openstaande vorderingen van de Verkooppartner op Obelink.

Artikel 15 - Aansprakelijkheid en vrijwaring

  1. De Verkooppartner is volledig aansprakelijk voor alle schade welke Obelink lijdt op enigerlei wijze in verband met een toerekenbare tekortkoming van de Verkooppartner of door haar ingeschakelde personen en derden in de nakoming van één of meer verplichtingen uit hoofde van de met Obelink gesloten overeenkomst of daaruit voortvloeiende overeenkomsten, schending van deze Gebruiksvoorwaarden en/of enige onrechtmatige daad aan de zijde van de Verkooppartner, zijn personeel of andere personen die door de Verkooppartner zijn ingezet, en vrijwaart Obelink te dier zake. Hieronder wordt mede doch niet uitsluitend bestaan schade die verband houdt met (i) productenaansprakelijkheid, (ii) inbreuk op intellectuele eigendomsrechten, (iii) inbreuk op wet- en/of regelgeving betreffende bescherming persoonsgegevens, consumentenkoop, koop op afstand en/of oneerlijke handelspraktijken, (iv) het niet voldoen van de Producten aan de geldende wet- en/of regelgeving, (v) non-conformiteit en/of (vi) onjuiste, onvolledige of anderszins gebrekkige informatie zoals opgenomen op het Platform over het Product, het aanbod, een bestelling en/of verzending van het Product.
  2. Tenzij er sprake is van opzet en/of bewuste roekeloosheid van Obelink, is Obelink op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van wat voor aard dan ook van de Verkooppartner in verband met het gebruik van het Platform, het Verkoopaccount, de Content en/of de Producten, zoals – maar niet beperkt tot -schade en kosten ten gevolge van het niet behoorlijk functioneren van het Platform, technische storingen en onjuiste Content.
  3. Ingeval de uitsluiting van aansprakelijkheid als bedoeld in artikel 14.3 door een daartoe bevoegde rechter geheel of gedeeltelijk nietig wordt verklaard, of wordt vernietigd, komen partijen hierbij reeds nu voor alsdan overeen dat Obelink alleen aansprakelijk voor schade ten bedrage van een maximum van € 500,-- (zegge: vijfhonderd euro) per schadegeval en een maximum van € 2.000 (zegge: tweeduizend euro) per kalenderjaar, behoudens voor zover sprake is van opzet en bewuste roekeloosheid zijdens Obelink.

Artikel 16 – Klachtafhandeling en bemiddeling

  1. Voor de afhandeling van klachten over de diensten van Obelink, alsmede de uitvoering van enige overeenkomst tussen Verkooppartner en Obelink of over deze Gebruiksvoorwaarden, kunnen Verkooppartners zich te allen tijde richten tot Obelink. Klachtafhandeling door Obelink geschiedt kosteloos.
  2. Klachten worden door Obelink binnen 14 kalenderdagen in behandeling genomen. Op een ingediende klacht wordt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst reageert.

Artikel 17 - Diversen

  • De Verkooppartner zal zich nimmer voordoen als een agent of vertegenwoordiger van Obelink en zal in het bijzonder geen toezeggingen doen of verplichtingen aangaan voor of namens Obelink.
  • De Verkooppartner is niet gerechtigd om (een deel van) van zijn rechten uit hoofde van de overeenkomst met Obelink (waar deze Gebruiksvoorwaarden onderdeel van uitmaken) over te dragen aan een derde, tenzij Obelink hier voorafgaand haar schriftelijke toestemming voor heeft gegeven.
  • Obelink is gerechtigd om deze Gebruiksvoorwaarden te wijzigen. Obelink zal de Verkooppartner op een Duurzame Gegevensdrager in kennis stellen van elke voorgenomen verandering van deze Gebruiksvoorwaarden inclusief bijlagen. Verkooppartner is gerechtigd om de overeenkomst met Obelink (waarvan deze Gebruiksvoorwaarden deel uitmaken) binnen 15 dagen na voornoemde kennisgeving op te zeggen. Onder omstandigheden kan Obelink een langere opzegtermijn bieden. De wijzigingen worden pas van kracht na afloop van de opzegtermijn, indien en voor zover Verkooppartner niet opzegt. Opzegging door Verkooppartner binnen de opzegtermijn wordt van kracht binnen 15 dagen na ontvangst van voornoemde kennisgeving. Indien Verkooppartner geen gebruik wenst te maken van deze opzegmogelijkheid, kan zij Obelink daarvan schriftelijk of door een ondubbelzinnige verklaring in kennis stellen. Daarmee vervalt voornoemde mogelijkheid tot opzegging. Het aanbieden van nieuwe Producten op het Platform door Verkooppartner wordt beschouwd als een ondubbelzinnige actieve handeling om afstand te doen van de mogelijkheid tot opzegging, met uitzondering van de gevallen waarin Obelink een langere opzegtermijn biedt om redenen die zien op vereiste technische aanpassingen zijdens Verkooppartner.
  • De in het voorgaande artikel omschreven opzegtermijnen gelden niet als Obelink op grond wetgeving verplicht is om haar algemene voorwaarden aan te passen, op zodanige wijze dat Obelink de opzegtermijn niet in acht kan nemen, en/of als Obelink de algemene voorwaarden moet veranderen om een onvoorzien en dreigend gevaar te ondervangen in verband met de bescherming van Obelink, de Verkooppartners en/of de Klanten, waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen fraude, spam, malware en inbreuken in verband met persoonsgegevens.
  • Indien één of meer bepalingen van deze Gebruiksvoorwaarden onverbindend, ongeldig of onuitvoerbaar mocht zijn of worden, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht. De betreffende bepaling zal in dat geval zodanig worden gewijzigd dat zij in overeenstemming met het toepasselijk recht zal zijn, zoveel als mogelijk met inachtneming van de strekking van de desbetreffende bepaling.
  • Artikel 18 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

    1. Op de overeenkomst tussen Obelink en de Verkooppartner, inclusief onderhavige Gebruiksvoorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter te Gelderland, locatie Zutphen.

    BIJLAGE 1 - Service Levels Verkooppartners

    Verkooppartner zal voldoen aan de volgende service levels, voor wat betreft het niveau van de dienstverlening van Verkooppartner aan de Klant:

    • Binnen 16 werkuren uur na ontvangst daarvan op het Platform klantvragen beantwoorden**;
    • Op werkdagen telefonisch bereikbaar zijn tussen 09.00 uur en 17.00 uur;
    • Binnen 24 uur na ontvangst daarvan op het Platform annuleringsverzoeken van de Klant verwerken**;
    • Binnen de op het Platform opgegeven levertijd bestellingen verwerken en bezorgen;
    • Binnen 24 uur ontvangen retour gezonden Producten verwerken**.

    Verkooppartner committeert zich om een maximale klanttevredenheid te behalen. Dit uit zich in de volgende normen:

    • Op tijd geleverd ≥ 98% van totaal aantal verzendingen
    • Verkoper annuleringen ≤ 2% van totaal aantal bestellingen
    • Klantvragen ≤ 12% van totaal aantal bestellingen
    • Retourzendingen ≤ 8% van totaal aantal verzendingen *
    • Retourtermijn voor alle artikelen van 30 dagen
    • Telefoon beantwoorden ≥ 90% van de gevallen binnen 1 minuut **
    • Telefoon beantwoorden ≥ 90% opgenomen
    • Algehele reviewcijfer Minimaal een 3,8 (uit 5) of hoger
    • Maximale verzendtijd ≤ 4 dagen
    • Track & trace code 100% van totaal aantal verzendingen

    *) Dit percentage wordt berekend op retourzendingen met retourreden: artikel verkeerd, beschadigd, defect, incompleet of niet ontvangen; artikel niet naar verwachting of te veel ontvangen.

    ***) Op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

    Obelink zal de (prestaties van de Verkooppartner op de) hiervoor bedoelde service levels op basis van de bij haar bekende gegevens administreren en analyseren. Voor zover tussen partijen een verschil van inzicht zou ontstaan over de prestaties van de Verkooppartner op de verschillende service levels, dan zijn de (technische) systemen en bijbehorende administratie van Obelink bepalend.

    BIJLAGE 2 - Commissiemodel

    • Een maandelijks te betalen abonnement van 39,95

    +

    • Er zal van elke transactie die de Verkooppartner uitvoert een commissie ingehouden worden. De commissie wordt over de totale verkoopprijs incl. btw verrekend. De standaard commissie is 14% + 1% in elk van de hoofdcategorieën van Obelink.
      Basis Marketing Totaal
    Tenten, voortenten, luifels 14% 1% 15%
    Kampeerartikelen, meubelen 14% 1% 15%
    Caravan en camperaccessoires (techniek) 14% 1% 15%
    Sport & outdoor 14% 1% 15%

    Als de retour van de Klant door de Verkooppartner wordt goedgekeurd (dat betekent dat de Verkooppartner deze ontvangen heeft en ermee akkoord is gegaan de Klant terug te betalen), wordt de commissie hem volledig terugbetaald, kosten marketing inbegrepen, een en ander in overeenstemming met hetgeen hierover in de Gebruiksvoorwaarden is bepaald.