Retourproces

Je kunt een product zowel in de winkel als via de website gratis retourneren tot 30 dagen na ontvangst. Als je je retour aanmeldt in je account ontvang je per e-mail een retourlabel waarmee je het product via een DPD pakketshop naar ons terug kunt sturen. Als je het in de winkel wilt retourneren kun je je in de winkel melden aan de balie bij de ingang met het product en de factuur.

Let op: artikelen van onze verkooppartners en artikelen die betaald zijn met de betaalmethode PayPal kunnen niet in de winkel worden geretourneerd.

Als je meer pakketten retour wil sturen dan dat je aan retourlabels hebt ontvangen, dan kun je een extra retourlabel bij ons aanvragen (mits je retouraanvraag binnen de 30 dagen retourtermijn valt).

Je vindt de optie voor een extra retourlabel in je account onder retourgegevens.

Retourtermijn
Je kunt je bestelling, binnen de retourtermijn van 30 dagen, aan ons terugsturen. Na je retouraanvraag heb je 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. In de meeste gevallen is retourneren gratis.

Heb je een product gekocht in de winkel? Dan gelden hiervoor dezelfde voorwaarden. Na aankoop heb je 30 dagen om je winkelaankoop te retourneren. Meld je retour aan via dit formulier.

Dit kun je niet retourneren

  • De Obelink giftcard (zowel de digitale als fysieke kaart)
  • Producten waarvan de verzegeling is verbroken
  • Producten die op maat zijn gemaakt of speciaal voor je zijn besteld

De beoordeling van je producten
We zorgen graag voor een snelle afhandeling van je retour. Daarom vragen we je om zorgvuldig met de producten om te gaan. Uiteraard mag je onze producten bekijken, zoals je dat in de winkel zou doen. In gebruik nemen van het product mag niet.

Wat mag wel?
Voorzichtig het tape doorsnijden, je bestelde product uitpakken, uit de verpakking halen en het product bekijken. Zoals:

  • Een stoel uit de verpakking halen en voelen hoe hij zit
  • De luifel uitpakken, voor de rail houden om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent uit de doos halen en opzetten op een schone ondergrond

Wat mag niet?
Je mag het product niet in gebruik nemen. Zoals:

  • Een stoel meenemen op vakantie
  • De luifel door de rail schuiven om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent opzetten op het natte gras en er met schoenen in gaan lopen

Waardevermindering
Neem je het product wel in gebruik, dan hebben wij het recht om kosten in te houden. Zijn er duidelijke gebruikssporen op het product aanwezig, dan kunnen wij het product niet meer als nieuw verkopen. We zullen dan een deel van de nieuwprijs inhouden. De rest van het aankoopbedrag zul je teruggestort krijgen.

Product van een verkooppartner retourneren
Wil je een product van een verkooppartner retourneren? Dan retourneer je het product naar de partner. Zij handelen jouw retour af. Via jouw account neem je contact op met de verkooppartner.

Gratis retourneren
Retourneren is voor de meeste producten gratis. Er geldt een uitzondering voor grote en zware producten die via grootverzending worden geleverd. De retourkosten hiervoor zijn afhankelijk van het afhaaladres. Bij je retouraanvraag wordt je hierover geïnformeerd.

Een retour meld je eenvoudig aan via jouw account

Na je retour
Als je een product retourneert, ontvang je de betaling zo snel mogelijk van ons terug. De terugbetaling vindt op dezelfde manier plaats als waarop je je online bestelling hebt betaald.

Tips voor je retour:

  • Zorg dat je het product niet beschadigt. Bekijk het, maar neem het niet in gebruik
  • Verpak je product altijd stevig, en het liefst in de originele doos
  • Maak gebruik van ons retourlabel zodat je gratis kunt retourneren
  • Stuur het gehele product, dus inclusief alle onderdelen, retour

Tijdens het retourproces ontvang je van ons updates via de mail. Je kunt daarnaast ook via je account de status van je retourzending bekijken. ‘Retouraanvraag in behandeling’ betekent dat je retourzending nog onderweg is of dat we het nog gaan controleren, ‘retouraanvraag afgehandeld’ betekent dat we je product hebben verwerkt en dat je op korte termijn je geld terugkrijgt.

Als je product niet aan je verwachting voldoet, kun je het binnen 30 dagen in de originele verpakking gratis retourneren.

Dat kan! Heb je een product meegenomen op vakantie en blijkt het niet naar verwachting of is er iets mis? Dan kun je het ook vanuit je vakantieadres retour sturen. Als je niet direct een nieuw exemplaar nodig hebt mag je ook wachten totdat je weer terug bent. Let erop dat je de retour wel alvast aan ons meldt via je account binnen 30 dagen.

Heb je als gast besteld? Vul dan ons retourformulier in.

Als je je product binnen de retourtermijn van 30 dagen na ontvangst retourneert en het product is niet gebruikt en zit in zijn originele verpakking, dan betalen wij de kosten hiervoor. Je krijgt dan een gratis retourlabel waarmee je het product via een DPD pakketshop naar ons toe kunt sturen.

Dat ligt aan het product en aan wat er aan de hand is. Als je het binnen 30 dagen bij ons meldt, heb je recht op een nieuw product. Buiten 30 dagen kiezen wij de oplossing die het meest efficiënt is en willen het probleem graag zo snel mogelijk voor je oplossen. In sommige gevallen is een reparatie van het product mogelijk. In andere gevallen is een omruiling de beste oplossing.

Als je bestelling door de grootte en/of het gewicht niet door DPD is geleverd maar door een andere vervoerder, dan komen we het product bij je ophalen. Na het aanmelden van je retour via je account nemen wij contact met je op over de afhaling. Mogelijk rekenen wij voor het ophalen retourkosten, maar hierover informeren we je vooraf. Heb je als gast besteld? Vul dan ons retourformulier in.

Standaardpakketten kunnen bij ons alleen retour via een pakketshop. Wij kunnen het product niet komen ophalen. Deze producten kun je aanmelden voor retour in je account. Je ontvangt dan per e-mail een retourlabel waarmee je het artikel gratis via een DPD pakketshop aan ons kunt retourneren.

Wij sturen je een digitaal retourlabel per e-mail. Het is niet mogelijk om een pakketlabel bij een DPD pakketshop te kopen of uit te laten printen. Misschien kun je vrienden of familie vragen het retourlabel voor je te printen.